مقالات آرشیو خبر ها
دیوار مانع در مسیر بازگشت پوگبا به یووه كجاست؟

دیوار مانع در مسیر بازگشت پوگبا به یووه كجاست؟

 

تا كمتر از سه ماه دیگر پاول باید شمع‌های تولد بیست و هفت سالگی‌اش را فوت كند. او این روزها بیشتر وقتش را در ویلای شخصی‌اش در دهكده «Hale Barns» منطقه‌ای در 19 كیلومتری جنوب شهر منچستر می‌گذراند. یكی از مشغولیت‌های روزانه او تماس عصرگاهی با مینو رایولا و گوش كردن به جدیدترین شنیدنی‌ها از زبان اوست.

 

اگرچه صبح‌ها روزنامه‌های اسپانیایی او را از طریق مسیر هوایی سه ساعت و نیمه منچستر به مادرید در پایتخت ماتادورها متصور می‌شوند اما هنوز صداها و وسوسه‌هایی از تورین همیشه عزیزش نیز در اطراف او پرسه می‌زنند. او تا پایان ژوئن 2021 (یعنی یك سال و نیم دیگر) باید در منچستر باشد و بستن چمدان‌ها برای رفتن به یكی از این مسیرها تنها به میزان قاطعیت متقاضیان او برمی‌گردد.

 

رازآلود شدن دوباره آینده فرانسوی خلاقِ شیاطین‌سرخ پیش از هرچیز دیگر به مصدومیت و دور بودن او از میادین باز می‌گردد. همین كه او در متن تصاویر تلویزیونی و مستطیل سبز غایب است بهترین عنصر برای شكل‌گیری تعلیق پیرامون آینده این بازیكن فراهم شده است؛ آنهم در شرایطی كه پنجره نقل و انتقالات یكبار دیگر باز شده و مدعیان به دنبال استشمام نفس‌های تازه هستند.

 

روزنامه‌نگاران ورزشی در منچستر می‌گویند اوله‌گنار سولسشر باید تصمیم نهایی در مورد پوگبا را هرچه زودتر بگیرد. او باید مشخص كند كه آیا توانایی مدیریت و متقاعد كردن هافبك ناراضی‌اش برای ماندن را دارد یا نه. اوله كه خودش از زمان بازگشت به منچستر همواره در لبه تیغ بوده بهتر از هركس دیگر می‌داند كه از دست دادن ستاره خط میانی‌اش بیشتر از همیشه انواع و اقسام خطرها را در بالای سر تیم تحت هدایتش نگه خواهد داشت. اما از سوی دیگر با ستاره‌ای كه طپش‌های قلبش كمتر شده چه می‌توان كرد؟ !

 

نوسان در شیوه بازی پاول صدای طرفداران منچستر را درآورده بود. او همانقدر كه در برخی از دیدارها بازی را برای قرمزها درمی‌آورد در دیدارهایی دیگر نمایش‌هایی كه از او انتظار می‌رفت را نیز از خود نشان نمی‌داد و درد قدیمی در مچ پایش، بازی او را تحت تأثیر خودش قرار داده بود؛ مشكلات جسمانی‌ای كه بالاخره باعث شد پوگبا چاره‌ای جز انتخاب سپردن مجدد مچ پایش به تیغ جراحان و دوری از میادین را نداشته باشد.

 

اما واقعیت ماجرای پوگبا و منچستر چیست؟ آیا همانطور كه رسانه‌ها مدعی آن هستند رئال از فكر به خدمت گرفتن او منصرف شده و یوونتوس تنها گزینه‌ای است كه در حال حاضر به او چراغ سبز نشان می‌دهد؟ رایولا در گفتگوهای شخصی‌اش گفته پوگبا دنبال یك تغییر است و برای انجام این كار تمایل بسیار زیادی دارد حتی كدی معنادار نیز روی میز گذاشته و از تیمی شبیه به یوونتوس نام برده است. رایولا كه به تازگی از ماركت زمستانی دورتمند و ستاره جدیدش (ارلینگ هالند) رها شده؛ چرخه حضور پوگبا در یونایند را پایان یافته تلقی می‌كند و می‌خواهد او را به تیمی دیگر ترانسفر كند؛ باشگاهی كه برای قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا می‌جنگد؛ جدالی كه پاول پوگبا همیشه شیفته حضور و مبارزه در آن است.

 

تا اینجا به نظر می‌رسد همه چیز آماده آن است كه پوگبا یكبار دیگر به خانه سابقش بازگردد، اما یك حقیقت دیگر مانع تحقق این سناریو است و آن قیمت دیوانه‌واری است كه منچستر یونایتد برای این بازیكن در سر دارد. رقم 150 میلیون یورو عددی است كه پای همه خریداران این بازیكن را سست كرده است. این قیمت‌گذاری وقتی با فراز و فرودهای این بازیكن در نیم فصل نخست رقابت‌های لیگ برتر و مصدومیت‌های سریالی او هم‌نشین می‌شود به شدت غیرمنطقی و زیاده‌خواهانه جلوه می‌كند و باعث گیج‌تر شدن باشگاه‌هایی می‌شود كه با مینو رایولا تماس برقرار كرده‌اند.

 

پرونده این ماجرا هرچند دست‌كم در هفته‌های باقیمانده تا پایان زمان بسته شدن پنجره نقل و انتقالات زمستانی همچنان باز است اما همانقدر كه می‌تواند به نفع بیانكونری محقق شود به همان نسبت (و شما بخوانید حتی با درصدی بیشتر!) می‌تواند به تابستان آینده موكول شود.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: